Monday 20 May 2013

selamat tinggal Amir...

"Hi Cikgu Atika". Aku membuka pesanan suara di Wechat.

Tersenyum aku mendengar suara garau milik seorang lelaki di sebelah sana.


"Hi Mir.. Lama menyepi. Mentang-mentang dah ada gf baru." Dari semenjak aku ber Tango dengan dia dulu baru ni la dia menegur.

"Amir kat mana? Ada hajat la tu kalau tak la mau nak tegur bekas gf dia ni." Memang aku faham perangai Amir. Time memerlukan time tu la dia nak cari aku. Sebab itu la hubungan kami kadang-kadang renggang masa zaman bercinta dulu.


"Yup ada hajat. Tapi ada hajat lagi besar ni." Amir mematikan bicara. Aku jadi tertanya-tanya.


"Hajat apa tu Mir, bagi tau la. Mana tau tika boleh tolong." Aku baik hati mengoffer pertolongan yang aku sendiri  belum pasti lagi


 "Atika dah dinner? Jom teman Amir. Lapar ni. Dari pagi tadi belum makan. Itula hajatnya sayang .hehehe."

Aku ingat hajat apa lah tadi yang besar sangat tadi. Kelaparan rupanya exboyfriend aku ni..


Setelah set masa dan tempat akhirnya aku bersiap-siap. Amir akan sampai dalam 15 minit. Naik motor je katanya. Terpaksa aku pilih seluar jeans dan tshirt ketat kain lycra. Panties dan bra pushup hijau gelap jenama wacoal yang dibelikan suamiku menaikkan lagi daya penarik ku.


20 minit menunggu akhirnya Amir miscall phone ku. Seperti biasa aku keluar dari rumah dan berjalan ke penghujung jalan. Amir sudah dah standby dengan helmet fullface untuk ku. Nasib baik la aku pakai tudung sarung macam bibik indon. Kalau tak memang susah nak setting balik tudung. Menutup aurat la katakan.


10 minit menunggang kami tiba di restoran Mahbub area bangsar. Sejuknya naik motor. Dengan cuaca lepas hujan memang dampai ke tulang sum-sum sejuknya tu.Setelah parking, kami mengambil tempat duduk di bahagian dalam beraircond. Tambah lagi double sejuk. Actually aku yang mengada ajak Amir duduk dalam takut duduk luar tu nanti ada mata-mata yang memerhati. Bak kata Kiah Propa hot.fm. Jaga-jaga, ada yang memerati. Amir order beriani bukhara ayam madu sementara aku cuma order roti tisu dan horlick panas. Malas nak makan berat-berat malam ni.


5 minit menunggu makanan kami berdua sampai. 5 minit kemudian Amir siap makan. Mak oi cepat betul mamat ni makan. Kalau main bukan main lama sampai lenguh sendi aku mengangkang. Amir menghirup titisan airnya kemudian memanggil mamak untuk tambah air lagi. Tak tau jin mana yang menurun dalan badan dia malam ni.


"Tika, i ada something very important to tell you." Serious je suara dia.

"Tell me Amir, you know i will always behind you no matter what."

"I know sayang. Kita berkenal, bercinta, cukup lama. Sejak dari sekolah menengah lagi i la jadi tukang beli burger u kalau girls tak dapat outing time weekend" Amir cuba berjenaka walaupun aku tahu dia sangat serious. Dari riak wajahnya aku tahu ada something yang cuba dia sampaikan malam ni.


Amir memegang tanganku. Jari di tanganku digenggam erat seakan tak mahu melepaskan
 Macam la ini kali terakhir kami akan berjumpa.


"Tika, you ingat tak girl yang haritu. Yang you terserempak and Tango together. You ingat kan?Nadya nama dia"

"Sure ingat." Aku membalas pendek.

"We are going to get married. End of this month" ayat terakhir dari Amir cukup membuatku tersentap. Tangannya ku genggam. Aku memandang terus ke arah matanya . Sayu.....


Amir adalah lelaki pertama yang menambat hatiku. Kami berkenalan sejak bangku persekolahan. Dari tingkatan 4 pada mulanya dia malu menegurku. Aku pun bukan jenis banyak bercakap di dalam kelas. Sepatah orang tanya sepatah aku jawab. Amir mula mendekatiku sejak kami menjadi satu kumpulan di dalam tutor Kimia. Amir cukup hebat dalam matapelajaran kimia. Segala rumus , molecular weight dihafal. Periodic table hanya mainan padanya. Sedangkan nombor avogadro dihafal, apatah lagi nilai pie.

Masuk ke tingkatan 5 hubungan kami tambah akrab. Amir sering mengajak aku keluar semasa outing. Jalan berdua. Makan di restoran. Main bowling. Tengok wayang. Selalunya dia yang belanja aku.Memang dia berasal dari keluarga yang berada. Rumahnya hanya di negeri sebelah tempat kami belajar sedangkan rumahku jauh beratus kilometer. Tak ramai pelajar lain yang tahu hubungan kami berdua. Ramai juga student lelaki lain yang cuba menguratku namun aku tetap setia pada Amir. hanya dia lah yang aku cinta. Bakal suamiku. Pada masa itu kami hanya pandai bercium dan meraba raba di dalam panggung wayang. Aku hanya mengusap batang amir dari luar seluarnya. Dan begitu juha amir mengusap kemaluanku dari luar kainku.


Detik bersejarah kami berdua adalah semasa ingin mengambil keputusan SPM. Pada masa itu aku rasa sangat rindu pada amir. Hampir 4 bulan tidak berjumpa.


Kami bercadang datang sehari awal. Aku plan tidur di rumah kawanku yang rumahnya lebih kurang 20km dari sekolah. Dia pun tak keberatan menumpangkan ku. Sehari sebelum keputusan SPM diumumkan, aku sudah bersiap dengan beg pakaian. Di stesen bas, aku mencium tangan mak dan ayah dan mereka mengiringi perjalananku dengan ucapan dan kata-kata semangat. Tanpa pengetahuan, aku dah ada plan lain untuk jumpa Amir.


Lebih kurang jam 3 petang aku sampai di terminal bas. Amir sudah menunggu. Aku menyalam tangannya laksana seorang isteri. Dia sudah standby dengan kereta wira mungkin milik keluarganya. Lesen P terpampang pada cermin depan dan belakang hasil cuti yang dimanfaatkan untuk mengambil lesen. Masuk di dalam kereta dia terus mencium pipiku. Kemudian dia mencari lidahku. Kami berkukum lidah beberpa saat. Kemudian Amir menghidupkan enjin kenderaannya.Pada perkiraanku dia akan menghantarku ke rumah kawan seperti di rancang. Namun sangkaanku meleset. Dia membawaku ke sebuah hotel 3 bintang di tengah bandaraya ibu negeri. Nasib baik aku pernah tinggal di hotel dengan family sebelum ni. Jadi tak kekok apabila amir mengarahku naik berseorangan supaya tak disyaki pihak hotel.


Setelah menekan bel 2 kali, Amir membuka pintu dan aku cepat-cepat masuk. Di dalam bilik Amir cuma berseluar pendek dan tshirt. Semasa meletak beg di dalam almari, aku rasakan kehangatan badan Amir memelukku dari belakang. Aku membiarkan badanku dipeluk. Amir memusingkan badanku dan mula merayu diriku dengan kata-kata cinta.

Lidah kami berpagutan. Air liur bertukar.lidah saling mengulum dan meneroka mulut pasangan masing-masing. Aku tahu kalau tak dicontrol jawabnya aku boleh hilang dara petang itu. Namum bagai dihasut syaitan dan nafsu akhirnya aku membiarkan Amir menanggalkan bajuku satu persatu. Dalam hidupku 17 tahun itulah kali pertama aku berbogel di hadapan lelaki.

Aku rasa sangat malu ketika itu. Aku cuba menutup cipap dan dadaku dengan tangan namun tidak mencukupi. Amir mengalihkan tanganku dan meletak di atas batangnya. Terkejut aku memegang batang panas milik amir. Amir menyuruh aku mengusap perlahan lahan dan aku turut tanpa banyak bicara.

Dalam 5 minit aku mengusap, akhirnya amir membuka seluar dan bajunya. Kini kami berdua sepasang kekasih muda yang dipegaruhi hawa nafsu . Amir memimpin aku ke katil. Dibaringkannya aku. Badanku dicium diraba digigit. Cipapku yang awalnya kering ketakutan dan nervous akhirnya basah jugak.Amir menggesel gesel batangnya di pintu cipapku.

Apa perlu aku lakukan ketika itu. Lari dan tinggalkan amir atau tolak badannya dan pakai baju semula? Aku tak dapat berfikir ketika itu. Akhirnya keputusan diambil tanpa fikiran warasku.

Aku memeluk badanAmir. Kakiku di lilit di punggugnya. Amir seperti mendapat green light mula menolak masuk batangnya perlahan lahan. Sakit. Pedih. Senak.itulah gambaran ketika itu. Namun amir seperti berpengalaman mengimbangi rasa sakitku dengan menciumm leher dan tengkuk ku. Sekali sekala di bibir dan dadaku. Batangnya pula disorong tarik perlahan-lahan. Rasa macam ingin tercabut cipapku ketika itu. Rasa sakit namun akhirnya beralih kepada rasa nikmat apabila cipapku semakin banyak merembes air mazi pelicin.

Amir semakin laju menghenjut batangnya. Amir merenung ke dalam mataku. Dia memelukku. Aku meratap matanya. Mata bakal suamiku. Henjutannya ssmakin laju. Aku jadi tak keruan. Nikmat yang teramat sangat diikuti cipapku terkemut-kemut. Aku memeluk badan Amir. ahhh..aku klimaks. Pertama kali dalam hidupku aku rasa kepuasan yang teramat sangat. Amir cuba menolak badanku namun aku terus memeluknya. Tiba- tiba aku rasakan cairan panas di dalam cipapku. Ahhhh. Tu mesti air mani amir suamiku.


Dia terkapar lemas. Begitu juga aku. Batang milik amir masih di dalam cipapku. Aku sangat gembira bila melihat air mani amir meleleh keluar dari cipapku. Aku bakal menjadi ibu kepada anak amir.

"I love you tika, ..." Itulah kata-kata paling indah yang ku tunggu...

" i love you too Amir. You will be my first and my  last" entah macam mana ayat novek boleh terkeluar.


"Tika,tika,, ooo tika sayang. Are you there?. " Amir mencubit pipiku manja.


Berangan rupanya aku. Teringat kisah pertama bersama kekasihku Amir. Entah kenapa tiba- tiba hatiku rasa sebak mengenangkan Amir yang akan berkahwin. Mataku mula berkaca. Amir memandang wajahku.


"Tika dont cry please baby make me feels wanna die." amir cuba menyeka air mataku dengan napkin.


Indah sungguh ayat dari Amir. Memang kata kata indah dari mulutnya membuat hatiku sentiasa berbunga.

Aku tidaj dapat menahan tangisan dan terus meninggalkan Amir keseorangan. Dia termangu seorang diri melihat aku pergi. Aku segera berlari ke pondok teksi berhampiran bangsar village. Teksi ditahan dan terus membawaku pergi. Aku menoleh ke luar tingkap melihat amir yang cuba mengejar.


"Puan betul nak terus atau patah balik? Lelaki kalau kejar perempuan maknanya dia rasa bersalah atau sangat sayang pada yang dikejar."


"Itsokay uncle. Jalan je. "


Teksi berlalu meninggalkan Amir, bekas teman lelakiku....maafkan aku sayang.

No comments:

Post a Comment