Saturday 6 April 2013

Menjemput Suami di Airport

"abang, 30 minit lagi sayang sampai. abang tunggu dekat luar KFC bahagian ketibaan domestik okay ?"
aku meninggal whatsapp kepada suamiku. walaupun aku tahu dia tak mungkin membaca whatsapp tersebut sebab masih berada di awanan biru. tapi biarlah. mudah sikit kerja aku nanti. malas nak parking kereta.  parking LCCT ni walaupun luas tapi bahagian depan mesti penuh orang parking. tinggal parking belakang-belakang. nak jalan, nak bayar tiket parking. leceh. lagipun aku lupa topup touch n go. kalau tak senang sikit.

aku park kereta belakang sebuah LIMO Hyundai Sonata airport.. jam menunjukkan jam 9.30pm. mesti suami aku dah landing. sekejap lagi keluar la tu. dia tak checkin luggage katanya tadi. sedang aku tersenyum sendirian sambil melayan faizal FBI buat panggilan hangit, tiba tiba cermin keretaku diketuk. aku segera keluar dari kereta.

"abangg!! terkejut sayang tau. ingatkan polis trafik tadi" aku tersenyum sambil menyalam suamiku. tangannya kukucup. badannya kupeluk. emmmmm. bau jantan.

"saje nak bagi surprise kat sayang tadi. mengelamun sorang2. senyum sorang2 abang tengok. macam orang tiga suku" suamiku berjenaka sambil memberi kucupan penuh kasih sayang ke dahi ku. dia terus masuk ke bahagian pemandu dan terus meluncur laju meninggalkan LCCT.

"sayang lapar tak. nak singgah makan dulu?
"tak lah. dah makan petang tadi. abang lapar ke? kalau abang lapar kita singgah dulu dekat kedai Murni SS2. abang kan dah lama tak makan Roti Dragon favourite abang tu" aku menggelengkan kepala. memang aku jarang makan malam-malam macam ni. lagipun tadi dah makan sosej amir sebelum menjemput suamiku.

"abang tak lapar pun. tadi dah makan dalam flight. nasi lemak pak naser RM12 tu.siap flight attendant tu suapkan abang" suamiku tersengih bergurau. aku cubit peha dia. "gatal!" aku tau dia bergurau. mana Flight attendant tu tak ada kerja nak suapkan penumpang.

45 minit perjalanan, kami sampai di rumah. aku tertidur seketika dalam perjalanan tadi. penat dibedal amir ex boyfriendku masih terasa. namun aku tau malam ni adalah tanggungjawabku melayan suamiku yang hampir sebulan tak berjumpa.....

No comments:

Post a Comment